Laman

Rabu, 25 Januari 2012

Sebuah Pinta





Ya ALLAH,Bilamana telah ENGKAU catatkan dia milik kami dan tercipta buat kami,maka satukanlah hatinya dengan hati kami dan titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi.


Ya ALLAH,ya TUHAN-kami yang Maha Mengasihi,seiringkanlah kami melayari hidup ini,perkukuhkan yang sejahtera dan abadi...

Tapi seandainya telah ENGKAU takdirkan dia bukan milik kami,bawalah dia jauh dari pandangan kami,luputkanlah dia dari ingatan kami dan peliharalah kami dari rasa kekecewaan olehnya.



Ya ALLAH yang Maha Mengerti,berikan kami kekuatan,melontar bayangannya jauh ke dada langit,hilang bersama senja nan merah,agar kami bahagia walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya ALLAH yang tercinta,gantikanlah yang hilang,tumbuhkanlah kembali yang telah patah walaupun tidak sama dengan dirinya.



Ya ALLAH Ya TUHAN-kami,pasrahkan kami dengan takdir-MU.Sesungguhnya apa yang engkau takdirkan adalah yang terbaik buat kami kerana ENGKAU Maha Mengetahui segala yang terbaik buat hamba-MU ini.kami redha Ya ALLAH.

Ya Allah..jika dia baik untuk kami,demi dunia kami dan akhirat kami,Maka satukanlah kami dalam istilah cinta yang akan berakhir dengan perkahwinan,Tapi andainya dia tidak baik demi dunia kami dan akhirat kami,Maka pisahkalah kami dalam istilah persahabatan dan persaudaraan Islam..

Ya ALLAH,cukuplah ENGKAU saja yang menjadi pemelihara kami di dunia dan akhirat.Dengarlah rintihan dari hamba-MU yang daif ini.

jangan ENGKAU biarkan kami sendirian di dunia ini mahupun di akhirat nanti.
Usah ENGKAU juruskan kami ke arah kemaksiatan dan kemungkaran.

Maka kurniakanlah kami seorang pasangan yang beriman,agar kami dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup,ke jalan yang ENGKAU redhai,dan kurniakanlah pada kami keturunan yang soleh wa solehah.



Aamiin ya Rabbal'alamin...







(Kembang Anggrek)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar